Saturday, September 13

BUAH-BUAHAN ELOK DIAMBIL SEMASA PERUT KOSONG

Hye dan selamat petang semua..

Rose dapat perkongsian ini dari seseorang dan rose rasa patut dikongsi bersama2 dengan korang semua...sebelum kita makan nasi atau makan makanan berat elok la kita amalkan makan buah-buahan semasa perut kosong.

Jom kita baca sedikit perkongsian ini...

Dr Stephen Mak merawat pesakit kanser terminal dengan cara "un-ortodoks" dan ramai pesakit pulih. Sebelum ini dia menggunakan tenaga solar untuk membersihkan penyakit pesakitnya. Beliau percaya pada penyembuhan semulajadi dalam badan terhadap penyakit. Lihat artikel beliau di bawah.

Terima kasih kerana e-mel pasal buah-buahan dan jus. Ia adalah salah satu strategi untuk menyembuhkan kanser. Sehingga akhir2 ini, kadar kejayaan saya dalam menyembuhkan kanser adalah kira-kira 80%. Pesakit kanser tidak patut meninggal dunia. Penawar untuk kanser sudah dijumpai. Ia terpulang    anda percaya atau tidak. Saya berasa amat terkilan untuk beratus-ratus pesakit kanser yang mati di bawah rawatan konvensional.
- Dr Stephen Mak -

MAKAN BUAH ...

Kita semua berfikir makan buah-buahan bermakna hanya membeli buah-buahan, memotong dan hanya hulur ke dalam mulut kita. Ia tidak semudah yang anda fikirkan. Ia adalah penting untuk mengetahui bagaimana dan bila harus makan.

Apakah cara yang betul makan buah-buahan?

IA BERMAKNA TIDAK MAKAN BUAH SELEPAS MAKAN!

BUAH harus dimakan ATAS PERUT KOSONG

Jika anda makan buah-buahan seperti itu, ia akan memainkan peranan utama untuk menyahtoksik sistem anda, membekalkan anda dengan banyak tenaga untuk penurunan berat badan dan aktiviti kehidupan yang lain. 

BUAH ADALAH MAKANAN PALING PENTING.

Katakan anda makan dua keping roti dan kemudian sepotong buah-buahan. Kepingan buah-buahan sudah bersedia untuk pergi lurus melalui perut ke dalam usus, tetapi ia dihalang daripada berbuat demikian.

Sementara itu seluruh pemakanan tadi merosak  dan menapai dan bertukar kepada asid. Ketika buah bersentuhan dengan makanan di dalam perut dan jus hadam, jisim keseluruhan makanan mula merosak.....

Oleh itu, sila makan buah-buahan anda pada perut kosong atau sebelum makan anda! Anda telah mendengar orang mengadu setiap kali saya makan tembikai saya sendawa, apabila saya makan durian perut saya kembung atas, apabila saya makan pisang saya rasa seperti berjalan ke tandas, dan lain-lain,  benar-benar semua ini tidak akan timbul jika anda makan buah-buahan pada perut kosong. Buah-buahan bercampur dengan makanan lain yang merosak dan menghasilkan gas dan dengan itu anda akan berasap!

Keputihan rambut, botak, cetusan saraf dan lingkaran hitam di bawah mata semua ini TIDAK akan berlaku jika anda mengambil buah-buahan ketika perut kosong.

Tidak ada perkara buah-buahan, seperti oren dan lemon adalah berasid, kerana semua buah-buahan menjadi alkali dalam badan, menurut Dr Herbert Shelton yang membuat kajian mengenai perkara ini. Jika anda telah menguasai cara yang betul untuk makan buah-buahan, anda mempunyai rahsia kecantikan, umur panjang, kesihatan, tenaga, kebahagiaan dan berat badan normal. Apabila anda perlu minum jus buah-buahan - minum  jus buah sahaja, BUKAN dari tin. Jangan sekali minum jus yang telah dipanaskan. Jangan makan buah-buahan yang dimasak kerana anda tidak mendapat nutrien sama sekali. Anda hanya dapat merasa. Memasak memusnahkan semua vitamin.

Tetapi makan buah-buahan keseluruhan adalah lebih baik daripada minum jus. Jika anda perlu minum jus, minum perlahan-lahan, kerana anda mesti biarkan ia bercampur dengan air liur anda sebelum menelannya. Anda boleh puasa atas buah 3 hari untuk membersihkan badan anda. Hanya makan buah-buahan dan minum jus buah-buahan di seluruh
3 hari dan anda akan terkejut apabila rakan-rakan anda memberitahu anda bagaimana berseri anda kelihatan! 

KIWI: Kecik tetapi besar. Ini adalah sumber yang baik kalium, magnesium, vitamin E & serat. Kandungan vitamin C adalah dua kali ganda daripada oren.

APPLE: Satu epal sehari menjauhkan doktor dari kita? Walaupun epal mempunyai kandungan vitamin C yang rendah, ia mempunyai antioksidan flavonoid & yang meningkatkan aktiviti vitamin C dengan itu membantu untuk mengurangkan risiko kanser kolon, serangan jantung & strok.

STRAWBERRY: Buah pelindung. Strawberi mempunyai jumlah kuasa antioksidan yang tertinggi di kalangan buah-buahan utama & melindungi tubuh daripada penyebab kanser, saluran darah tersumbat-radikal bebas. 

OREN: perubatan termanis. Mengambil 2-4 oren sehari boleh membantu menjauh selsema, kolesterol, mencegah & membubarkan batu karang dan juga mengurangkan risiko kanser kolon. 

SemanGKa: Penghilang dahaga tersejuk. Terdiri daripada 92% air, ia juga penuh dengan dos gergasi glutation, yang membantu meningkatkan sistem imun kita. Ia juga merupakan sumber utama lycopene oksidan melawan kanser. Nutrien lain yang terdapat dalam tembikai adalah vitamin C & Kalium. 

JAMBU & Pokok Betik: anugerah Top untuk vitamin C. Mereka adalah pemenang jelas untuk kandungan vitamin C yang tinggi .. Jambu Batu ini juga kaya dengan serat, yang membantu mengelakkan sembelit. Betik kaya dengan karotena, ini adalah baik untuk mata anda. 

Minum air sejuk selepas makan = Kanser! Anda boleh percaya ini? Bagi mereka yang suka minum air sejuk, fakta ini sangat bermakna buat anda. Ia adalah baik untuk mempunyai cawan minuman sejuk selepas makan. Walaubagaimanapun, air sejuk akan melikatkan minyak yang kita makan bersama hidangan. Ia akan memperlahankan penghadaman kita.

Apabila ini 'enapcemar' bertindak balas dengan asid, ia akan memecah dan diserap oleh enzim intestine lebih cepat berbanding makanan pejal. Ia akan memperlahankan penghadaman kita. Sangat tidak lama lagi, ini akan bertukar menjadi lemak dan mendorong kepada kanser. Ia adalah lebih bijak untuk minum sup panas atau air suam selepas makan.

Nota penting tentang serangan jantung .....

Serangan jantung PROSEDUR ': (INI BUKAN jenaka!)

Wanita perlu tahu yang petanda serangan jantung akan mula terasa pada tangan sebelah kiri. Awasi jika terasa sakit yang menyesakkan pada dada kiri. Anda boleh tidak pernah merasa sakit dada semasa terkena serangan jantung. Loya dan berpeluh adalah tanda-tanda biasa. Enam puluh peratus daripada orang-orang yang   serangan jantung adalah ketika sedang tidur dan tidak boleh bangun. Sakit pada dagu boleh menyedar kamu dari tidur yang lena.

Mari kita berhati-hati dan sedar. Lebih banyak kita tahu, lebih cerah peluang kita untuk terus hidup insha Allah. 

PAKAR SAKIT JANTUNG berkata: jika semua orang yang mendapat mail ini menghantar kepada 10 orang, anda boleh yakin bahawa kami akan menyelamatkan  sekurang-kurangnya satu nyawa.

Petikan dan sumber dari,
Datin Dr Marzelina Ahmad Marzuki
Senior Consultant
Damansara Specialist Hospital

6 comments:

  1. Replies
    1. Sama2 dear miss yana..info yg berguna buat kita semua..:)

      Delete
  2. heee suka minum air sejuk lepas makan hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama le..akak pun suka minum air sejuk lepas makan..:)

      Delete
  3. betul tu.. ade jugak bace elok makan buah sebelum makan nasi... tapi da biasa amalkan makan buah lepas makan nasi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ikut sunnah Nabi makan buah dulu sebelum makan nasi...tapi kita dah biasa makan buah lepas makan nasi...

      Delete

" Semua penulis akan mati. Hanya karyanya yang akan terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang akan dapat membahagiakan dirimu di Akhirat nanti "
- Saidina Ali bin Abi Talib -
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥ LABEL ♥

3D Bathroom Floor Designs (1) Al-Fatihah (6) Baby Che Ta dan Zain (1) Baggy Shirt Murah (1) Banjir (1) Barang terpakai (4) Berhati2 Ketika Membeli Produk Minuman Atau Kesihatan (1) Birthday Mak Mentua (1) Bunga Kristal Pink (1) Contest Blog (2) Coretan Dari Felixia Yap (1) Cuti2 Malaysia (1) Deco Bilik Tidur Idaman (2) Deco Ruang Tamu Dan Dapur (1) Eco Park (1) Femininie Wash Harum Manja (1) FILM REVIEW (1) Film Review - Transformers : Age Of Extinction (1) From Taiping (2) Giveaway (14) Hadiah Dari Sponsor (1) Hadiah Follower 100 (1) Hadiah Menang Giveaway By Mamaniza.com (1) Happy Birthday (1) Happy Birthday Rosniwati (1) Happy New Year 2015 (1) Hardy Pastels Shawl - Koleksi Handmade Shawl (1) Hiasan 3D (1) Hot Spring Lubuk Timah Simpang Pulai (1) Ilmu Dan Pengetahuan (53) Info Kesihatan (14) Ipoh Perak (1) Jalan2 Bersama Family (11) Jamu Susuk Manja (1) Kenduri Kahwin (3) Kenyataan Akhbar Yg Dikeluarkan Oleh KKM (1) Kisah Makan (5) Koleksi Seri Hana (1) Kursus Pemjagaan Kesihatan (1) Laut Hindi (1) Majlis JasaMu Dikenang & Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (1) Majlis Pertunangan Sepupuku (1) Menang Segmen (1) Minuman Kesihatan (2) MrCendol (1) Mutiara Kata (2) MyHRMIS Cuti (1) Pelbagai Fungsi Kerongsang (1) Pengumuman Penangguhan Sesi Persekolahan Akibat Banjir (1) Percutian Bersama Family (1) Peringatan Bersama (37) Pesawat ADAM AIR Terhempas (1) Petua Kesihatan (19) Petua Stres (1) Petua Tradisional (1) PRAY FOR MH370 (3) Pray For Palestine (1) Produk Kecantikan (4) Produk Kesihatan (6) Resepi Air Lemon Teh (1) Resepi Biskut (2) Resepi Goreng (3) Resepi Kek (18) Resepi Masakan (21) Resepi Sihat (1) Review Jom Shopping (1) Review Makan (1) Review Produk Jamu Jelita (1) Review Produk Minuman (2) Salam Aidiladha (2) Salam Aidilfitri (1) Salam Jumaat (12) Salam Maal Hijrah (2) Salam Maulidur Rasul (2) Salam Penghulu Segala Hari (1) Segmen (3) Segmen - Saya Mahu Kad Raya Dayang deno (1) Segmen Bloglist (6) Segmen Bloglist Misya (2) Segmen Blogwalking (2) Segmen Duit Raya (1) Segmen Jom Raya 2015 By Sweet Rose (1) Segmen Saya Nak Design Header Blog/Facebook Raya (1) Segmen Tamat (1) Segmen U Follow I Follow (1) Sekolah DiTutup Esok Akibat Jerebu Teruk (1) Selamat Hari Ibu (1) Selamat Hari Malaysia (1) Selamat Hari Merdeka (3) Selamat Pagi (6) Senarai Pemenang (1) Serangan Asma Datang Lagi (1) Sultan Azlan Shah Mangkat (1) Sweet Dreams (1) Taman Botani (1) Terima Kasih Allah (1) The Liebster Award (1) Tip Ceriakan Hidup (2) Tips Berguna (1) Tips Keluarga Bahagia (2) Tips Kesihatan (16) Tips Persahabatan (1) Travelog (1) Ucapan (9) UlangTahun Kelahiran Sultan Perak (1) Vector Potret (1) Video Klip (1)

Blog Sweet Rose Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah